001

Κωνσταντίνος Παλαιολόγος

Σχέδιο Δ. Τσόκος 1859, λιθογραφία Γ. Κόλμανν, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

Σειρά: 8 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 2,50 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη - ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 13 x 13 ½
Τιράζ: 7.616.450
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 27 Μαρτίου 1968

Η μορφή του τελευταίου Βυζαντινού Αυτοκράτορα, Κωνσταντίνου ΙΗ΄ Παλαιολόγου σε λιθογραφία του Kohlmann, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο. Με το φρόνημα και την αυτοθυσία του, σημάδεψε χαρακτηριστικά το γεγονός της Άλωσης της Πόλης, σηματοδότησε το τέλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και έδωσε αφορμή για το μύθο του «Μαρμαρωμένου Βασιλιά» που περιμένει καρτερικά την κατάλληλη στιγμή, άγγελος Κυρίου θα του ξαναδώσει τη ζωή και το σπαθί του για να διώξει τους Τούρκους από την Κωνσταντινούπολη.


002

«Γραμματική» του Κωνσταντίνου Λάσκαρι (1434-1501)

Σειρά: 1 αξία
Αξία γραμματόσημου: 4 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση – Προσαρμογή: Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 14 x 13
Τιράζ: 1.024.800
ΦΠΗΚ: 62.498 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 8 Δεκεμβρίου 1976

Το γραμματόσημοείναι αφιερωμένο στο βιβλίο «Γραμματική» του λόγιου Κωνσταντίνου Λάσκαρι (1434-1501). Αποτελεί το πρώτο έντυπο χρονολογημένο βιβλίο γραμμένο αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα που τυπώθηκε στο Μιλάνο το 1476. Σήμερα φυλάσσεται στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Μιλάνο.


003

Προσωπογραφία του Θωμά Φλαγγίνη (1579-1648)

(Στις αρχές του 19ου αιώνα ο πίνακας συντηρήθηκε από τον Κερκυραίο Σπυρίδωνα Λατράνο, με προτροπή του τελευταίου δασκάλου της Φλαγγινείου Σχολής, Σπυρίδωνα Βλαντή.)

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 0,03 €
Εκτύπωση: Πολυχρωμία (offset) Joh.Enschede’security print
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Θεανώ Βενιέρη
Διαστάσεις: 29 x 42 mm σε φύλλα των 25 τεμαχίων
Διάτρηση: 13 ¾ x 13 ¼
Τιράζ: 500.000
ΦΠΗΚ: 6.000 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 9 Οκτωβρίου 2015

Ο Θωμάς Φλαγγίνης ήταν ο ιδρυτής του Φλαγγινείου Γυμνάσιου Βενετίας. Λειτούργησε για πρώτη φορά το 1665 και στα 132 χρόνια λειτουργίας του δίδαξαν και φοίτησαν σπουδαίοι λόγιοι της εποχής. Η ελαιογραφία σε ύφασμα, χρονολογείται από τον 17ο αιώνα και βρίσκεται στο μέγαρο της Φλαγγινείου Σχολής που στεγάζει, από το 1953, το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών.


004

Κολλέγιο Φλαγγίνη

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 1,50 €
Εκτύπωση: Πολυχρωμία (offset) Joh.Enschede’security print
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Θεανώ Βενιέρη
Διαστάσεις: 29 x 42 mm σε φύλλα των 25 τεμαχίων
Διάτρηση: 13 ¾ x 13 ¼
Τιράζ: 1.000.000
ΦΠΗΚ: 6.000 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 9 Οκτωβρίου 2015

Λεπτομέρεια από το χαρακτικό του καλλιτέχνη Domenico Lovisa (1710-1750). Απεικονίζει το μέγαρο του Κολλεγίου Φλαγγίνη, έργο του αρχιτέκτονα Baltassare Longhena. Στα δεξιά διακρίνουμε τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Βενετίας.


005

Αδαμάντιος Κοραής (1748-1833)

Σειρά: 3 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 2,50 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Γ. Βελισσαρίδης (50 λεπτά, 2,50 δρχ.), Π. Γράββαλος (15 δρχ.)
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 12 ¼ x 13 ¾
Τιράζ: 3.000.000
ΦΠΗΚ: 38.812 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 21 Ιουνίου 1971

Πνευματικός δάσκαλος του Γένους, εισηγητής και κύριος εκφραστής του Διαφωτισμού στον ελληνικό χώρο, πολέμησε ακούραστα με την ισχυρή του πένα πάνω από 40 χρόνια. Ελαιογραφία του Ζακυνθινού καλλιτέχνη Διονύσιου Τσόκου (1814-1862), ενός από τους πρώτους εθνικούς ζωγράφους της ελεύθερης Ελλάδας που βρίσκεται στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.


006

Ευγένιος Βούλγαρις (1716-1806)

Σειρά: 3 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 0,50 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Γ. Βελισσαρίδης (50 λεπτά, 2,50 δρχ.), Π. Γράββαλος (15 δρχ.)
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 12 ¼ x 13 ¾
Τιράζ: 4.400.000
ΦΠΗΚ: 38.812 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 21 Ιουνίου 1971

Υπήρξε μία από τις επιφανέστερες φυσιογνωμίες του νεότερου Ελληνισμού, φωτισμένος κληρικός και δάσκαλος. Το γραμματόσημο φέρει την προσωπογραφία του όπως αυτή παρουσιάστηκε στο βιβλίο του. «Η Λογική εκ παλαιών τε και νεωτέρων συνερανισθείσα» που τυπώθηκε στη Λειψία το 1766.


007

Έργο του Νικόλαου Γύζη (1842–1901)

Ιδιωτική συλλογή (συλλογή Εμφιετζόγλου)

Σειρά: 3 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 15 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Γ. Βελισσαρίδης (50 λεπτά, 2,50 δρχ.), Π. Γράββαλος (15 δρχ.)
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 12 ¼ x 13 ¾
Τιράζ: 534.872
ΦΠΗΚ: 38.812 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 21 Ιουνίου 1971


008

Κων/νος Οικονόμου «ο εξ Οικονόμων» (1780–1857)

Έκδοση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Κωνσταντίνου Οικονόμου

Σειρά: 6 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 20 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Οδόντωση 12 ½
Τιράζ: 826.574
ΦΠΗΚ: 107.187 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 14 Ιουλίου 1980

Κων/νος Οικονόμου «ο εξ Οικονόμων» (1780–1857), ο επιφανής κληρικός, Διδάσκαλος του Γένους, υπέρμαχος της Ορθόδοξης Παράδοσης και μεγάλη μορφή της Εκκλησίας τα δύσκολα χρόνια πριν και μετά την Επανάσταση. Ελαιογραφία σε μουσαμά του Αύγουστου-Ιωάννη Πικαρέλλη. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.


009

Κοσμάς ο Αιτωλός (1714-1779)

Έκδοση για τα 200 χρόνια από το θάνατο του Κοσμά Αιτωλού

Σειρά: 9 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 4 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Β. Κωνσταντινέα
Οδόντωση 13 ½ x 14
Τιράζ: 3.000.000
ΦΠΗΚ: 115.367 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 24 Νοεμβρίου 1979

Ο Εθνομάρτυρας και Άγιος της Εκκλησίας μας Κοσμάς ο Αιτωλός (1714-1779), ή Πατροκοσμάς υπήρξε μια μεγάλη προσωπικότητα η οποία σημάδεψε με τη δράση του την πορεία της Εκκλησίας και του Γένους μας, σε μία από τις πιο δύσκολες περιόδουςτης ιστορικής τους πορείας. Ο Άγιος σε τοιχογραφία του Ναού Αιξωνής Γλυφάδας.


010

α. Ερωτόκριτος και Αρετούσα
β. Το κορίτσι με το καπέλο

Τυπογραφικά δοκίμια με παρατηρήσεις-διορθώσεις, Έργο του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 7 δρχ., 11 δρχ.
Εκτύπωση: Αλ. Ματσούκης, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Οδόντωση 13 ¾
Τιράζ: 3.200.000 791.187
ΦΠΗΚ: 60.600 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 10 Μαΐου 1975

Μια ξεχωριστή μορφή μεταξύ των Ελλήνων καλλιτεχνών αποτελεί ο λαϊκός ζωγράφος Θεόφιλος Χατζημιχαήλ από τη Λέσβο. Κυρίαρχα στοιχεία του έργου του είναι η ελληνικότητα, η εικονογράφηση της ελληνικής λαϊκής παράδοσης και ιστορίας.


011

Ρήγας Βελεστινλής – Φεραίος (1757-1798) - Χαρακτικό (Πρωτότυπη μακέτα) του Γ. Γουζή

250 χρόνια από την γέννηση του Ρήγα Βελεστινλή

Σειρά: 9 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 1 €
Εκτύπωση: Αλ. Ματσούκης, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Ελένη Αποστόλου
Διαστάσεις: 30x30mm σε φύλλα των 25 τεμαχίων
Τιράζ: 35.000.000
ΦΠΗΚ: 40.000 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 25 Απριλίου 2007

Ο Ρήγας Βελεστινλής – Φεραίος (1757-1798) αποδόθηκε σε χαρακτικό από τον Γιάννη Γουρζή. Η πρωτότυπη μακέτα φυλάσσεται στο Φιλοτελικό και Ταχυδρομικό Μουσείο.


012

Ο Όρκος του Φιλικού

Λεπτομέρεια από τυπογραφικό δοκίμιο

Σειρά: 2 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 1,50 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη – ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Α. Τάσσος
Υδατόσημο: Στέμμα
Οδόντωση 12 ¼ x 13 ¾
Τιράζ: 4.198.150
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 31 Μαΐου 2014

«Ο όρκος του Φιλικού» (1849) είναι έργο του Επτανήσιου ζωγράφου Διονυσίου Τσόκου (1814-1862). Αποδίδει σε κατανυκτική ατμόσφαιρα την κορυφαία στιγμή της μύησης στην Εταιρεία με τον όρκο πάνω στο Ευαγγέλιο. Κατά την παράδοση, παριστάνει την ορκωμοσία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στη Ζάκυνθο. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.


013

Σημαία της Φιλικής Εταιρείας

Λεπτομέρεια από τυπογραφικό δοκίμιο

Σειρά: 2 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 4,50 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη – ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Α. Τάσσος
Υδατόσημο: Στέμμα
Οδόντωση 12 ¼ x 13 ¾
Τιράζ: 1.013.174
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 31 Μαΐου 2014

Η Σημαία της Φιλικής Εταιρείας. Έφερε τα σύμβολα «Εφοδιαστικού Ιερέως» της οργάνωσης, δηλαδή τον ιερό δεσμό με τις 16 παράλληλες στήλες ενωμένες με έναν δεσμό χιαστί, σύμβολο του ιερού δεσμού που ενώνει τους Φιλικούς. Από τις δυο πλευρές του σταυρού βρίσκονταν σε πλάγια θέση δυο λογχοφόροι σημαίες με τα αρχικά ΗΕΑ «Ή Ελευθερία» ΗΘΣ «Ή Θάνατος» της επιγραφής. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.


014

«200 χρόνια από τη σύσταση της Φιλικής Εταιρείας»

Ξυλογραφία, 1970, Έργο του καλλιτέχνη Βάσου Φαληρέα (1905-1979), Πολεμικό Μουσείο

Σειρά: 6 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 0,38 €
Εκτύπωση: Πολυχρωμία (offset) Joh.Enschede’securityprint
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Θεανώ Βενιέρη
Διαστάσεις: 29 x 42 mm σε φύλλα των 25 τεμαχίων
Τιράζ: 500.000
ΦΠΗΚ: 6.000 σετ
Τευχίδιο αυτοκόλλητων γραμ/μων: 15.000
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 17 Φεβρουαρίου 2014

«Ο όρκος των Φιλικών». Η ξυλογραφία (1970) του καλλιτέχνη Βάσου Φαληρέα (1905-1979) είναι η πιο χαρακτηριστική απεικόνιση της Φιλικής Εταιρείας. Ο Νικόλαος Σκουφάς από την Άρτα, ο Εμμανουήλ Ξάνθος από την Πάτμο, ο Αθανάσιος Τσακάλωφ από τα Γιάννενα ίδρυσαν τη Φιλική Εταιρεία στην Οδησσό στις 14 Σεπτεμβρίου 1814 και άναψαν τη φλόγα της Επανάστασης.


015

Γεωργάκης Ολύμπιος (1772-1821)

Σειρά: 7 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 10 δρχ.
Εκτύπωση: Μιχ. Α. Μοάτσος, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Β. Κωνσταντινέα – Κ .Μιχώτας
Οδόντωση 13 x 14
Τιράζ: 2.000.000
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 25 Μαΐου 1993

Στις 8 Σεπτεμβρίου 1821, ο Γεωργάκης Ολύμπιος παγιδεύτηκε με τα παλικάρια του και τον Ιωάννη Φαρμάκη στη Μονή του Σέκου (Καρπάθια Όρη). Αρνούμενος κάθε διαπραγμάτευση με τους Τούρκους, έβαλε φωτιά στην πυριτιδαποθήκη του καμπαναριού και ανατινάχθηκε μαζί µε τους διώκτες του.


016

Ο Επίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός (1771-1826) ευλογεί τη σημαία της Επαναστάσεως

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 10 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 12 ½ x 14
Τιράζ: 628.337
ΦΠΗΚ: 38.543 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 8 Φεβρουαρίου 1971

Η αξία των 10 δρχ. της σειράς, απεικονίζει τον πίνακα (ελαιογραφία, Εθνική Πινακοθήκη Αθηνών) του Θεόδωρου Βρυζάκη (1819-1878), με τον Επίσκοπο Παλαιών Πατρών Γερμανό (1771-1826) να ευλογεί τη σημαία της Επανάστασης.


017

Ο θάνατος του Επισκόπου Σαλώνων Ησαΐα (1780-1821)

Ο θάνατος του Επισκόπου Ησαΐα των Σαλώνων (1780-1821), από λαϊκή λιθογραφία του 1840, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Αθήνα

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 4 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 12 ½ x 14
Τιράζ: 4.400.000
ΦΠΗΚ: 38.543 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 8 Φεβρουαρίου 1971

018

Η Μονή Καλτεζών Αρκαδίας και δεξιά η σφραγίδα της Πελοποννησιακής Γερουσίας

Φάκελος πρώτης ημέρας κυκλοφορίας

Σειρά: 3 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 2 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 14 x 13
Τιράζ: 3.700.000
ΦΠΗΚ: 38.000 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 19 Οκτωβρίου 1971

Στο γραμματόσημο των 2 ΔΡΧ της σειράς, απεικονίζει τη Μονή Καλτεζών στην Αρκαδία. Στην ιστορική αυτή Μονή συνήλθε, από 20 έως 26 Μαΐου 1821, η πρώτη ελεύθερη κυβέρνηση της Ελλάδας, της Πελοποννησιακής Γερουσίας. Στα δεξιά το γραμματόσημο φέρει τη σφραγίδα της Πελοποννησιακής Γερουσίας.


019

Επίδαυρος και το Μνημείο της Εθνοσυνέλευσης και δεξιά η σφραγίδα της Προσωρινής Διοίκησης της Ελλάδος

Λεπτομέρεια από τυπογραφικό δοκίμιο

Σειρά: 3 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 2 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 14 x 13
Τιράζ: 3.700.000
ΦΠΗΚ: 38.000 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 19 Οκτωβρίου 1971

Το Μνημείο της Εθνοσυνέλευσης, η αναθηματική στήλη με το φοίνικα στην κορυφή, αποτελεί σύμβολο ελευθερίας και δημοκρατίας. Βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της Επιδαύρου και συμβολίζει την Α ‘Εθνοσυνέλευση (20-28 Δεκεμβρίου 1821). Δεξιά απεικονίζεται η σφραγίδα της Προσωρινής Διοίκησης της Ελλάδος.


020

Η Έξοδος του Μεσολογγίου

Μακέτα

Σειρά: 1 αξίας
Αξία γραμματόσημου: 4 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 14 x 13
Τιράζ: 1.048.185
ΦΠΗΚ: 60.997
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 23 Μαρτίου 1976

Το 1976, συμπληρώθηκαν 150 χρόνια από την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου. Ο αγώνας των υπερασπιστών του Μεσολογγίου, συμβολίζει από τότε την ελευθερία και τον ηρωισμό. Η σχεδίαση και προσαρμογή ανήκει στον καλλιτέχνη Παναγιώτη Γράββαλο.


021

Έξοδος του Μεσολογγίου - Η αυτοθυσία της μάνας

Λεπτομέρεια τυπογραφικού δοκιμίου

Σειρά: 2 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 30 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα
Οδόντωση 13 1/2 x 14
Τιράζ: 831.949
ΦΠΗΚ: 100.000
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 10 Μαΐου 1982

Η ελαιογραφία του Γάλλου ζωγράφου Emilede Lansac (1803 – 1890) με τίτλο «Η Αυτοθυσία της Μάνας» (1828), απεικονίζει τις τελευταίες, δραματικές στιγμές από την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου, τη νύχτα της 10ης Απριλίου 1826. Η τραγική φιγούρα της Μεσολογγίτισσας μάνας συγκλονίζει: αφού σκοτώνει έναν εχθρό στρατιώτη, έπειτα σκοτώνει το παιδί της και ετοιμάζεται να δώσει τέλος στη ζωή της κρατώντας το άψυχο παιδικό κορμάκι στην αγκαλιά της.


022

«Καρτερία»

Τυπογραφικό δοκίμιο

Σειρά: 6 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 2,50 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 14 x 13
Τιράζ: 4.600.000
ΦΠΗΚ: 38.450
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 15 Μαρτίου 1971

Η «Καρτερία» το πρώτο ατμοκίνητο πολεμικό πλοίο στην ιστορία που χρησιμοποιήθηκε σε πολεμικές επιχειρήσεις στον Αγώνα του 1821. Το πλεονέκτημα του έναντι των άλλων σκαφών ήταν τα πυροβόλα του.
Πίνακας Hastings, Eθνικό Ιστορικό Μουσείο


023

Το καΐκι «Η Παναγιά της Ύδρας»

Μακέτα

Σειρά: 7 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 5 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 14 x 12 1/2
Τιράζ: 15.000.000
ΦΠΗΚ: 88.967
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 15 Δεκεμβρίου 1978

Στη σειρά για το Ελληνικό Εμπορικό Ναυτικό του 1958, το γραμματόσημο της κλάσης των 5 ΔΡΧ. απεικονίζει το οπλισμένο καΐκι του Αγώνα «Παναγιά της Ύδρας» που διοικούνταν από τον Νικόλαο Τομπάζη. Φέρει την Γραικοτουρκική σημαία.
Έγχρωμο σχεδίασμα ανώνυμου του 1791. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.


024

Ακρόπρωρο του πλοίου (μπρίκι) «Άρης» του Τσαμαδού

Σειρά: 6 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 11 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Οδόντωση 14x 13 1/4
Τιράζ: 8.000.000
ΦΠΗΚ: 98.100
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 14 Μαρτίου 1983

Η σειρά του 1983 εμπνεύστηκε από έξι περίτεχνα ακρόπρωρατων Ελληνικών πλοίων κατά την Επανάσταση. Εδώ απεικονίζεται το ακρόπρωρο (Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Αθήνα) του πλοίου - μπρίκι «Άρης» του Τσαμαδού που ναυπηγήθηκε στη Βενετία το 1807.
Το σχέδιο του πλοίου έγινε βάσει του πίνακα του F. G. Rouxμε ημερομηνία 1881(Μουσείο Μπενάκη).


025

H Μάχη στο Μανιάκι 1825

Φύλλο γραμματοσήμου

Σειρά: 6 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 6,50 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 12 1/2 x 13 3/4
Τιράζ: 3.400.000
ΦΠΗΚ: 40.117
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 21 Σεπτεμβρίου 1971

Το χειμώνα του 1824-1825 o Ιμπραήμ αποβιβάστηκε στη Μεθώνη με μεγάλο στρατό. Μπροστά στον κίνδυνο Ιμπραήμ να περάσει στο εσωτερικό της Πελοποννήσου και να σβήσει η Επανάσταση, ο Παπαφλέσσας οχυρώθηκε με τους άνδρες του στο χωριό Μανιάκι Δίνοντας άνιση μάχη έχασαν τη ζωή τους τέλη Μαΐου 1825.


026

Η Μάχη των Αθηνών (1822)

Σειρά: 6 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 5 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 12 1/2 x 13 ¾
Τιράζ: 1.000.000
ΦΠΗΚ: 40.117
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 21 Σεπτεμβρίου 1971

Η παράσταση της Μάχης των Αθηνών αναπτύσσεται ημικυκλικά γύρω από το βράχο της Ακρόπολης. Του λαϊκού ζωγράφου Παναγιώτη Ζωγράφου (1800-?).
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.


027

Προτομή του στρατηγού Φαβιέρου σε μετάλλιο και στο βάθος η Ακρόπολη

Σειρά: 3 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 6 δρχ.
Εκτύπωση: Χαλκογραφική – Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London»
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Δ. Μπισκίνης
Υδατόσημο: Χωρίς
Οδόντωση 12
Τιράζ: 1.558.100
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1 Αυγούστου 1927

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, θέλοντας να τιμήσουν τη μνήμη του Γάλλου Φιλέλληνα στρατηγού Chrarles Nicolas, βαρώνου Fabvier (1782-1855) κυκλοφόρησαν (1η Αυγούστου 1927) μια σειρά τριών γραμματοσήμων για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την επιτυχή απελευθέρωση της Ακρόπολης από τον Φαβιέρο. Στο γραμματόσημο απεικονίζεται η προτομή του στρατηγού σε μετάλλιο και στο βάθος η Ακρόπολη. Η σειρά είναι η μόνη που φέρει την επιγραφή ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ μέχρι το 1982.
Από έργο του David d’Angers (1783-1856).


028

Στρατόπεδο Καραϊσκάκη, 1855

Φάκελος πρώτης ημέρας κυκλοφορίας

Σειρά: 2 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 12 δρχ.
Εκτύπωση: Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Β. Κωνσταντινέα
Οδόντωση 131/4 x 14
Τιράζ: 8.200.000
ΦΠΗΚ: 93.700
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 20 Σεπτεμβρίου 1982

Ο στρατηγός Καραϊσκάκης απεικονίζεται να συνομιλεί με τους άντρες του στο στρατόπεδό του στο Φάληρο, εκεί όπου στις 22-23 Απριλίου 1827, τραυματίστηκε θανάσιμα.
Από πίνακα του Karl Krazeisen ή από πίνακα του Θ. Βρυζάκη (1814 ή 1818 -1878). Εκτίθεται στην Εθνική Πινακοθήκη.


Μακέτα του αρχιστρατήγου Σερ Ρίτσαρντ Τσώρτς(SirRichardChurch) (1784-1873) που δεν εκδόθηκε ποτέ

029

Μακέτα του αγγλοϊρλανδού στρατιωτικού Σερ Ρίτσαρντ Τσώρτς (Sir Richard Church) (1784-1873) αρχιστράτηγο του ελληνικού στρατού κατά τα τελευταία έτη της Ελληνικής Επανάστασης. Η μακέταφυλάσσεται στο Φιλοτελικό και Ταχυδρομικό Μουσείο ενώ ο πίνακας σε ελαιογραφία του Σπυρίδωνος Προσαλέντηστο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Αθήνα.


030

Προσωπογραφίες

Ι. Μακρυγιάννης, Α. Μεταξάς, Δ. Καλλέργης

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 150 δρχ.
Εκτύπωση: Αλ. Ματσούκης, Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Β. Κωνσταντινέα
Οδόντωση 13 1/4 x 14
Τιράζ: 3.000.000
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 21 Νοεμβρίου 1994

Οι προσωπογραφίες των πρωταγωνιστών της εξέγερσης της 3ης Σεπτεμβρίου 1844 Ιωάννη Μακρυγιάννη, Ανδρέα Μεταξά και Δημήτριου Καλλέργη. Οι προσωπογραφίες προέρχονται από την εφημερίδα «Νέος Αριστοφάνης» του Π. Πηγαδιώτη. Οι συνθέσεις λιθογραφούνταν, καθ’ υπόδειξη του Πηγαδιώτη στην Μπολόνια, στο εργαστήριο Grossi.


031

Υποδοχή του Byron στο Μεσολόγγι

Σειρά: 2 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 2 δρχ.
Εκτύπωση: Χαλκογραφική – Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd London»
Υδατόσημο: Χωρίς
Οδόντωση 12
Τιράζ: 4.150.000
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 16 Απριλίου 1924

Στο γραμματόσημο της σειράς ο ζωγράφος Θ. Βρυζάκης απεικονίζει την άφιξη του Άγγλου ποιητή και φιλέλληνα Λόρδου Byron στο Μεσολόγγι στις 5 Ιανουαρίου 1824. Ο Byron γίνεται δεκτός με ενθουσιασμό από τους κατοίκους, τον κλήρο και τους στρατιώτες. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η μορφή του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, ο οποίος είχε καλέσει τον ποιητή στο Μεσολόγγι όπου ο Byron πέθανε λίγο αργότερα στις 19 Απριλίου.
Πίνακας Θ. Βρυζάκη (1814-1878) που φιλοτέχνησε το 1861 στο Λονδίνο. Εθνική Πινακοθήκη-Παράρτημα Ναυπλίου.


032

Αλέξανδρος Υψηλάντης (1792-1828)

Σειρά: 18 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 40 λεπτά
Εκτύπωση: Χαλκογραφική - Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London»
Χαρτί: Λευκό και λείο
Υδατόσημο: Χωρίς υδατόσημο
Οδόντωση 12
Τιράζ: 4.933.720
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1η Απριλίου 1930

Ο στρατιωτικός και πολιτικός Δημήτριος Υψηλάντης υπήρξε σημαντική προσωπικότητα της Ελληνικής Επανάστασης. Θέλησε να θέσει τις βάσεις για την οργάνωση τακτικού στρατού και τη συγκρότηση κεντρικής πολιτικής εξουσίας και ήρθε αντιμέτωπος με τους προκρίτους που ήθελαν να διοικούν με τον παλιό πολυαρχικό τρόπο.


033

Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα (1771-1825)

Σειρά: 18 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 50 λεπτά
Εκτύπωση: Χαλκογραφική - Recess «BradburyWilkinson & Co. Ltd, London»
Χαρτί: Λευκό και λείο
Υδατόσημο: Χωρίς υδατόσημο
Οδόντωση 13 ½
Τιράζ: 11.812.822
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1η Απριλίου 1930

Η Μπουμπουλίνα, η «Καπετάνισσα» του Αγώνα υπήρξε η μόνη γυναίκα που μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Διέθεσε μεγάλη περιουσία για τον Αγώνα στη θάλασσα. Ναυπήγησε το πλοίο «Αγαμέμνων» το οποίο κυβερνούσε η ίδια.


034

Κωνσταντίνος Κανάρης (1790-1888)

Σειρά: 18 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 1 δρχ.
Εκτύπωση: Χαλκογραφική - Recess «BradburyWilkinson & Co. Ltd, London»
Χαρτί: Λευκό και λείο
Υδατόσημο: Χωρίς υδατόσημο
Οδόντωση 12
Τιράζ: 9.397.405
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1η Απριλίου 1930

Ο Κανάρης, γνωστός και ως «μπουρλοτιέρης» του Αγώνα. Η ανατίναξη της τουρκικής ναυαρχίδας στην Ερεσσό το 1822 τον έκανε ιδιαίτερα αγαπητό στο λαό, ένα θρύλο της θάλασσας. Κατά την απελευθέρωση διετέλεσε πολλές φορές υπουργός Ναυτικών. Πέθανε το 1877 όντας πρωθυπουργός της τότε οικουμενικής κυβέρνησης.


035

Ανδρέας Μιαούλης (1769-1835)

Σειρά: 18 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 2 δρχ.
Εκτύπωση: Χαλκογραφική - Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London»
Χαρτί: Λευκό και λείο
Υδατόσημο: Χωρίς υδατόσημο
Οδόντωση 13 ½
Τιράζ: 1.969.519
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1η Απριλίου 1930

Ο Ανδρέας Μιαούλης ναύαρχος του ελληνικού στόλου στη διάρκεια του Αγώνα διακρίθηκε για τα ανδραγαθήματά του στις ναυμαχίες στο Αρτεμίσιο, το Χέλι, στους Ωρεούς, στη Μυτιλήνη και στο Γέροντα.


036

Λάζαρος Κουντουριώτης (1769-1852)

Σειρά: 18 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 3 δρχ.
Εκτύπωση: Χαλκογραφική - Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London»
Χαρτί: Λευκό και λείο
Υδατόσημο: Χωρίς υδατόσημο
Οδόντωση 12
Τιράζ: 960.622
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1η Απριλίου 1930

Ο Υδραίος μεγαλοκαραβοκύρης και πρόκριτος υπήρξε από τους πλουσιότερους Έλληνες κατά την έναρξη της Επανάστασης. Δαπάνησε το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του γενόμενος ο μεγαλύτερος χρηματοδότης του Αγώνα. Η πολιτική του δράση υπήρξε αμφιλεγόμενη.


037

Χάρτης της Ελλάδας (1830-1930)

Σειρά: 18 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 4 δρχ.
Εκτύπωση: Χαλκογραφική - Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London»
Χαρτί: Λευκό και λείο
Υδατόσημο: Χωρίς υδατόσημο
Οδόντωση 12
Τιράζ: 4.868.336
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 1η Απριλίου 1930

Στο γραμματόσημο παρουσιάζεται ο χάρτης της Ελλάδας και απεικονίζει συγκριτικά τα εδάφη της χώρας όπως αυτά διαμορφώθηκαν βάσει του πρωτοκόλλου του Λονδίνου της 3ης Φεβρουαρίου 1830 και τα εδάφη που παρέμειναν στην Ελλάδα μετά τους νικηφόρους Βαλκανικούς πολέμους και τη νικηφόρα συμμετοχή της Ελλάδας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.


038

Τυπογραφικό δοκίμιο

Σειρά: 3 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 7 δρχ., 11 δρχ., 13 δρχ.
Εκτύπωση: «Ασπιώτη ΕΛΚΑ» - Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα
Οδόντωση 14x13 ½
Τιράζ: 7 δρχ. 15.000.000
11 δρχ. 7.500.00
13 δρχ. 1.500.000
ΦΠΗΚ: Ανεπίσημος
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 20 Νοεμβρίου 1981

Το 1978 τα σύνορα της Ελλάδας αμφισβητήθηκαν έντονα. Τα ΕΛΤΑ κυκλοφόρησαν εσπευσμένα το Δεκέμβριο μια σειρά γραμματοσήμων όπου με σαφή και ακριβή τρόπο απεικόνιζε το χάρτη της χώρας μας και τα σύνορά μας.


039

Τα πρώτα ελληνικά χαρτονομίσματα (150 χρόνια)

Τελικό τυπογραφικό δοκίμιο

Σειρά: 6 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 50 δρχ.
Εκτύπωση: «Ασπιώτη ΕΛΚΑ» - Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Β. Κωνσταντινέα, Π. Γράββαλος
Οδόντωση 13 ½ Χ 14
Τιράζ: 833.340
ΦΠΗΚ: 90.000
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 20 Νοεμβρίου

Στο γραμματόσημο κλάσης 5δρχ. απεικονίζεταιη πρώτη χρηματική μονάδα που χρησιμοποίησε το κράτος της σύγχρονης Ελλάδας, ο Φοίνικας. Οι Έλληνες όμως, εξακολουθούσαν να προτιμούν το «κροτούν» (μεταλλικό) νόμισμα και οι Φοίνικες αποσύρθηκαν λίγο αργότερα της κυκλοφορίας τους.


040

180 χρόνια από την ορκωμοσία του Ιωάννη Καποδίστρια

Σειρά: 7 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 10 λεπτά
Εκτύπωση: Πολυχρωμία – Offset Giesecke & Devrient – ΜΑΤΣΟΥΚΗΣΑ.Ε
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Ανθή Λύγκα
Διαστάσεις: 27 Χ 38 χιλ., σε φύλλα των 25 τεμαχίων
Τιράζ: 2.000.000
ΦΠΗΚ: 25.000 Χ 2 τεμάχια
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 20 Ιουνίου

Σε ανάμνηση της επετείου 180 ετών από την ορκωμοσία του Πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας εκτυπώθηκε γραμματόσημο που απεικονίζει τον Καποδίστρια και την υπογραφή του.
Η τελετή ορκωμοσίας του Καποδίστρια πραγματοποιήθηκε στις 28 Ιανουαρίου 1828 στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της ΘεοτόκουΑίγινας. Την ίδια μέρα ορκίστηκε και το Πανελλήνιο Συμβούλιο και αποτέλεσε την προσωρινή αντικυβερνητική επιτροπή.


041

To ατμόπλοιο «Πρίγκηψ Μαξιμιλιανός»

Μακέτα

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 5 δρχ.
Εκτύπωση: «Ασπιώτη ΕΛΚΑ» - Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος - Β. Κωνσταντινέα
Οδόντωση 14 x 12 ½
Τιράζ: 5.000.000
ΦΠΗΚ: 76.804
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 15 Μαΐου

Καθελκύστηκε στον Πόρο στις 2 Απριλίου 1837 και έως το 1840 διακινούσε την ταχυδρομική αλληλογραφία. Πρόκειται για το πρώτο ατμόπλοιο που ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα.


042

Η νύχτα της 3ης Σεπτεμβρίου 1844

Φύλλο γραμματοσήμου

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 200 δρχ.
Εκτύπωση: «ΑΛ.ΜΑΤΣΟΥΚΗΣ» - Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Β. Κωνσταντινέα
Οδόντωση 13 ½ X 14
Τιράζ: 3.000.000
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 21 Νοεμβρίου

Φανταστικός πίνακας άγνωστου ζωγράφου της εποχής Σε πρώτο πλάνο, ο έφιππος Καλλέργης έξω από τα ανάκτορα ζητά από τον βασιλιά Όθωνα την παραχώρηση Συντάγματος.


043

Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Μακέτα

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 80 δρχ.
Εκτύπωση: «ΑΛ.ΜΑΤΣΟΥΚΗΣ» - Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Π. Γράββαλος
Οδόντωση 13 x 131/4
Τιράζ: 800.000
ΦΠΗΚ: 64.353
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 7 Οκτωβρίου

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου 1837. Αποτέλεσε το πρώτο Πανεπιστήμιο όχι μόνο του ελληνικού κράτους αλλά και ολόκληρης της Βαλκανικής Χερσονήσου και της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό» και το 1932 «Καποδιστριακό».


044

Ιωάννης Γαβριήλ Εϋνάρδος (1775-1863)

Μακέτα

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 1,5 δρχ.
Εκτύπωση: «ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ» - Χαλκογραφία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Α. Τάσσος
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 12 1/2x 13 ¾
Τιράζ: 3.127.441
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 30 Μαρτίου

Γάλλος τραπεζίτης και θερμός φιλέλληνας. Η προσφορά του στον Αγώνα υπήρξε η συμβολή του στη σύναψη δανείων και η πρωτοβουλία οργάνωσης εράνων για την οικονομική ενίσχυση της Επανάστασης. Σχεδίασε επίσης την ίδρυση της Εθνικής Τράπεζας, της οποίας υπήρξε επίτιμος διοικητής μετά την ίδρυσή της το 1841.


045

Ιωάννης Βαρβάκης (1745-1825)

Τελικό τυπογραφικό δοκίμιο

Σειρά: 5 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 6,5 δρχ.
Εκτύπωση: «ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ» - Χαλκογραφία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: «ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ»
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 13x14
Τιράζ: 529.992
ΦΠΗΚ: 45.792
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 15 Νοεμβρίου

Ο Ψαριανός πλοιοκτήτης Ιωάννης Λεοντίδης-Βαρβάκης (1745-1825) ήταν από τους πρώτους εμπόρους που ευεργέτησαν τη νεοσύστατη Ελλάδα. Ηγετικό μέλος και χρηματοδότης της Φιλικής Εταιρείας, πλούτισε και απέκτησε τίτλους στη Ρωσία, αλλά ποτέ δεν ξέχασε την πατρίδα του. Στη διαθήκη του άφησε το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του στο ελληνικό δημόσιο.


046

Αριστοτέλης Βαλαωρίτης (1824-1879)

Μακέτα

Σειρά: 9 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 12 δρχ.
Εκτύπωση: «ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ» - Πολυχωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Β. Κωνσταντινέα
Οδόντωση 13 1/2 x 14
Τιράζ: 2.000.000
ΦΠΗΚ: 115.367
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 24 Νοεμβρίου

Ο διακεκριμένος Λευκαδίτης πολιτικός και ποιητής αγωνίστηκε για την ελευθερία της Ελλάδας. Κέρδισε τον τίτλο του «εθνικού ποιητή» καθώς τα θέματά του τα αντλούσε από την Επανάσταση, τους αγώνες των κλεφτών, αρματολών και των Σουλιωτών αλλά και γιατί υπερασπίστηκε όχι μόνο με το λόγο αλλά και έμπρακτα την εθνική ιδέα.


047

Παραστάσεις από το θέατρο Σκιών (ελεύθερη σύνθεση)

Φάκελος πρώτης ημέρας κυκλοφορίας

Σειρά: 4 αξιών
Αξία γραμματόσημου: 12 δρχ.
Εκτύπωση: «ΑΛ.ΜΑΤΣΟΥΚΗΣ» - Πολυχρωμία
Σχεδίαση - Προσαρμογή: Β. Κωνσταντινέα
Υδατόσημο: Κορώνα
Οδόντωση 13 ¾
Τιράζ: 1.500.000
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 15 Νοεμβρίου

Το γραμματόσημο απεικονίζει σκηνή από παράσταση του Θεάτρου Σκιών με θέμα την Ελληνική Επανάσταση.